בשורה: הרפורמה הפוגענית בקומה הכשרה – נדחתה

איתי גדסי No Comments on בשורה: הרפורמה הפוגענית בקומה הכשרה – נדחתה

בג"צ הוציא צו ביניים שדוחה את רפורמת הקומה הכשרה של שר התקשורת יועז הנדל. ייקבע מועד לדיון נוסף במהלך ינואר-פברואר 2023 | העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין אבי א. רימון, יעקב בן שמש ואפי מיכאלי בשם וועדת הרבנים לענייני תקשורת,

חברי הכנסת בדיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום דיון ממושך בבית המשפט העליון  נגד הרפורמה בקומה הכשרה, ניתןצו  ביניים על תנאי המורה לעצור באופן זמני את רפורמת הקומות הכשרות של שר התקשורת יועז הנדל ולפיכך הרפורמה לא תיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב.השופטים הורו למשרד התקשורת לענות על דרישה למתן סעדים למשתמשי הקומות הכשרות במסגרת הרפורמה.

הדיון הבא בהכנסת הרפורמה לתוקף יערך בחודש אדר הקרוב. את העתירה הגישה וועדת הרבנים לענייני תקשורת ועניינה פגיעה חמורה בציבור החרדי העושה שימוש בטלפונים הכשרים.

העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין אבי א. רימון, יעקב בן שמש ואפי מיכאלי בשם וועדת הרבנים לענייני תקשורת, ארגון נוער חרדי ורשת מוסדות חינוך חרדי בטענה כי שר התקשורת יועז הנדל עורך כפיה חילונית על חצי מיליון מנויי שירות הטלפון הכשר.

עו"ד זלמן בלאק, שייצג את מגישי העתירה נגד רפורמת הסלולר, ארגון 'אמת ליעקב', מסר: "ביהמ"ש לא קיבל את הניסיון של משרד התקשורת לשנות את פרשנות החוק לאחר 17 שנים, בהן החוק מפורש ככזה המאפשר להגביל ניוד אל מחוץ לקומה הכשרה וכעת השר בחר מטעמים פוליטיים לנסות לשנות את הפרשנות. ביהמ"ש הבהיר שנוכח העובדה שהפרשנות הייתה כך במשך שנים ארוכות הם נותנים צו על תנאי ולא מאפשרים לשר לבצע את הרפורמה בלי בירור משפטי".

מארגון 'אמת ליעקב' נמסר: "אחרי בלימת רפורמת המעונות, ויחד עם ההישג הנוסף היום בעתירה נגד רפורמת התח"צ, אנחנו גאים להיות חתומים על העתירה שבלמה את הפגיעה החמורה במאות אלפי משתמשי הסלולר הכשר בציבור החרדי. נמשיך להיאבק נגד כל פגיעה ציבורית וניסיון לרמיסה של למעלה ממיליון איש במדינת ישראל".

תגובותבמערכת הפוליטית להחלטת בג"צ: יו״ר ש״ס אריה דרעי אומר ״זהו ניצחון גדול של הצדק והיושר על דורסנות הממשלה בניסיונה לכפות ערכים זרים על ציבור גדול המבקש תקשורת נקייה.

ח"כ משה גפני אמר: "אנחנו מודים לקב"ה ואני שמח על ההחלטה ומברך עליה, אבל אני מציע לא להתבשם מההחלטות של בג"צ, ונצטרך לעשות הכל בקדנציה הקרובה כדי לתקן את החוק בעניין הזה ולא לתת לאדם נטול כל ערכים ומצפון להתל בציבור ענק ששומר על אורח חייו.
אי אפשר גם שלא להביט בהשתאות על אותם אלו שעשו צרות לציבור החרדי כמו יועז הנדל – איפה הם עכשיו".

חבר הכנסת אורי מקלב אמר: החלטת הבג"ץ מאה עד כמה רפורמה זו של הנדל הייתה פוגענית ונגועה באינטרסים זרים. דאגתם הכנה של גדולי ישראל והציבור כולו הייתה לצנינים בעיניו של הנדל בניכור עז. ביהירות דחה את כל הניסיונות להבנות בנושא. אי אפשר להתעלם מחוסר המצועיות והשחצנות היהירות ובהילות של החלטה זו תוך ניסיון לחנך את הציבור.

קידום רפורמה זו של הנדל הייתה שזורה באינטרסים פוליטיים צרים, בעוד הוא ציפה לרווחים פוליטיים ומחיאות כף, בסייעתא דשמיא התנכלות זו לימדה אותו לקח, פגעה בו וביזתה אותו לעיני כל ישראל עד אשר נהיה לדמות לא רצויה פוליטית ונאלץ לחזר על הפתחים לחפש מסגרת פוליטית שאינה רלוונטית.

ח"כ פרוש אמר: "אפילו שופטי בג"ץ מבינים שההתנהלות של השר הנדל להרס הצביון החרדי חוצה את הגבולות והציב לו קו אדם. הנציגות החרדית מחויבת לקדם את החוק לשימור הקומה הכשרה, ובהתאם להוראות מרנן ורבנן גדולי ישראל נעשה זאת מיד עם בחירת הכנסת הבאה".

חבר הכנסת יעקב אשר אומר פנינו להנדל מספר פעמים להידבר ולשמוע, אבל הוא היה יהיר ואטום. היום הוא קיבל את סטירת הלחי הראשונה, בבחירות הקרובות הוא יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה".

חבר הכנסת יעקב טסלר אומר יש לקוות כי גם אחרים שמנסים להשתמש בתפקידם בכדי לחנך את המגזר החרדי ילמדו את הלקח.



0 תגובות